Co to jest opona zimowa i czym różni się od opony letniej?

OT - co tu dużo mówić :). Piszemy wszystko co nam do głowy przyjdzie.

Moderatorzy: Lukiasz, przemir

Posty: 2 Strona 1 z 1
Lukiasz
Administrator
Posty: 3771
Rejestracja: 2006-07-05, 21:51
Lokalizacja: z Fałtekowa
 
autor: Lukiasz » 2007-10-18, 09:51
Opona
Opony są w rzeczywistości jedynym punktem styczności pomiędzy samochodem a drogą. Na tym szczególnie ograniczonym obszarze opiera się Wasze bezpieczeństwo, we wszystkich warunkach pogodowych, przez tysiące kilometrów.

Jak "czytać" oponę
Przykład rozmiaru: 225/55 R16 95W gdzie,
225 - Szerokość opony w mm
55 - Stosunek wysokości do szerokości, w tym przypadku wysokość jest równa 55% szerokości
16 - Średnica felgi w calach
95 - Wskaźnik obciążenia
W - Wskaźnik prędkości

Różnice między oponą zimową a letnią?


Opona letnia:

Obrazek
-Mieszanka gumowa, która traci elastyczność w temperaturze poniżej 7 stopni C. Im niższa temperatura, tym opona staje się twardsza, tracąc przyczepność do nawierzchni,
-Brak lameli (nacięć bieżnika), a przez to:
a) Dużo mniejsza przyczepność opony w warunkach zimowych
b) Dłuższa droga hamowania
c) Większa podatność na poślizg w warunkach zimowych,
d) Utrudnione ruszanie z miejsca na śniegu i lodzie

Opona zimowa:
Obrazek
-Mieszanka gumowa, która zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, dzięki czemu opona jest bardziej przyczepna do podłoża, zapewniając wyższe bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu,
- Liczne lamele klocków bieżnika pozwalają oponie na "wgryzanie się" w nawierzchnię, zapewniając lepsze hamowanie, trakcję i przyczepność na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie,
- Szerokie kanały wzdłużne i poprzeczne poprawiające zdecydowanie odprowadzenie wody, śniegu i błota pośniegowego z powierzchni kontaktu opony z podłożem. Dzięki temu otrzymujemy poprawioną trakcję na śniegu, kierowalność oraz odporność na aquaplaning (poślizg hydrodynamiczny) na wodzie i w błocie.

Dlaczego opony zimowe?

Zimowa droga to nie lada wyzwanie nawet dla najlepszych kierowców. Zaśnieżona, pokryta gołoledzią lub zwyczajnie mokra, nie zapewnia tak dobrej przyczepności jak w lecie. Dlatego tak ważne jest wyposażenie samochodu w opony zimowe, które dzięki mieszance specjalnej gumy krzemowej, doskonale dostosowują się do niskich temperatur i sprawiają, że samochód lepiej trzyma się drogi. Ponadto dzięki specjalnemu kształtowi o właściwościach odprowadzających wodę, zimowe opony znacząco redukują ryzyko poślizgu.

Obrazek

Nie zapomnij:

Droga pokryta gołoledzią jest:
2 razy bardziej śliska, niż droga pokryta śniegiem
4 razy bardziej śliska, niż droga mokra lub pokryta topniejącym śniegiem
8 razy bardziej śliska, niż droga sucha


Już czas założyć opony zimowe, pamiętaj poniżej 7 stopni C opona letnia przegrywa z oponą zimową walkę!! Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i innych.
Ostatnio zmieniony 2008-03-10, 23:36 przez Lukiasz, łącznie zmieniany 3 razy.

 

Lukiasz
Administrator
Posty: 3771
Rejestracja: 2006-07-05, 21:51
Lokalizacja: z Fałtekowa
 
autor: Lukiasz » 2008-10-17, 16:32
W tym roku w RPM specjalne oferty:

Toyo 175/65 R14 86T S942 cena 189 pln

NOKIAN WR G2 175/65 R 14 82T cena 199 pln

NOKIAN WR G2 195/65 R 15 95H XL cena 295 pln

Toyo 195/55R15 85H S952 cena 280 pln

Toyo 205/55R16 91H S952 cena 350 pln

Toyo 195/50R15 82H S952 cena 225 pln

Toyo 195/65 R15 91T S942 cena 220 pln

Toyo 195/65 R15 91H S942 cena 265 pln

WSZYSTKIE TE OPONY DOSTĘPNE DO RĘKI W RPM
nie znalazłeś swojego rozmiaru, daj znać sprowadzimy Ci je w max 3 dni


Tuning ogumienia
Ostatnio zmieniony 2008-10-18, 15:09 przez Lukiasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Posty: 2 Strona 1 z 1
warszawa meble kuchenne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości