EBC montaz

OT - co tu dużo mówić :). Piszemy wszystko co nam do głowy przyjdzie.

Moderatorzy: Lukiasz, przemir

Posty: 31 Strona 2 z 3

 

falo
RPM
RPM
Posty: 326
Rejestracja: 2006-11-09, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
autor: falo » 2007-01-29, 13:47
Tez mysle ze mogli spieprzyc montaz, ale dziwne jest to ze na poczatku bylo wpozadku. Montaz trwal okolo 2h .
Ponawiam pytanie, znacie zaklad ktory mi to objzy i ogarnie?
Nie chce zeby okazalo sie ze zaplace i nic sie nie zmieni.

 

spiotrowski
RPM
RPM
Posty: 6
Rejestracja: 2007-01-29, 12:58
Lokalizacja: Kraków
autor: spiotrowski » 2007-01-29, 21:14
No mi sie nie wydaje, tylko napewno spiepszyli montaż !! Dam ci dobrą radę, być może uda sie jeszcze żeby te tarcze pracowały jak najdłużej. Mianowicie teraz nie używaj ostro hamulca, staraj sie dojeżdżać do skrzyżowania hamując silnikiem. Tak czy inaczej musisz zobaczyć co jest przyczyną tego bicia, jeśli odczuwasz to na kierownicy to jest to wina z przodu a jeśli odczuwasz drgania na pedale hamulca to musi być coś z tylną osią. Podjedź do serwisu gdzie ci montowali te tarcze i zapytaj ich jakie było bicie po zamontowaniu nowaych tarcz, to powinni ci powiedzieć. A jak sie będą wypierać to znaczy że dupa i wcale takiego pomiaru nie robili. Ja jak kiedyś pojechałem do serwisu to przestawili mi drążek od zmiany biegów i na drugi dzień do nich pojechałem i musieli przestawić za darmo bo oni to spiepszyli a ja za usługę zapłaciłem. Tarcze muszą być założone dobrze bo jak nie to skrzywisz każdy komplet i to wina nie bedzie samego produktu tylko montażu, chyba czytałeś ten artykuł co podesłałem do Admina. Tam jest dość dobrze to opisane, aha mam też coś takiego odnośnie klocków jakbyś miał jakieś wątpliwości to też ci moge podesłać. Powiem tak ja mam EBC Turbo Groove + Green (przód i tył) i jak narazie 1,5 roku mam zajebiste hamulce. Troche mnie to kosztowało ale warto było. Co do nacinanych tarcz to są troche głośniejsze :-))) ale moja żonka sie już zdążyła przyzwyczaić. Za to hamulce są super.

 

falo
RPM
RPM
Posty: 326
Rejestracja: 2006-11-09, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
autor: falo » 2007-01-29, 22:17
Jutro jade z rana do kolejnego mechanika zeby to obejzal i ewentualnie poprawil.
Bicie jest napewno z przodu bo czuje je na kierownicy, tylko ciagle niepotrafie zrozumeic czemu napoczatku nie bily wogole, bylem maxymalnie zadowolony a po jakims czasie zaczely i to sie nasila.
To jest dla mnie zagadka, przeciez jezeli byly by zle zalozone to powinienem to chyba poczuc odrazu?
Co do artykolow , to tak wszystkie przeczytalem. Te i pare inncyh , jeszcze przed zalozniem.
Jestme na maksa wkorzony bo wychodzi na to ze powinienem to sam zrobic zeby bylo dobrze, ku#@@
I jeszcze fakt ze w wydawac by sie moglo dobrym warsztacie taka kicha wynikla.
Aaaaargh :bomba:

 

Lukiasz
Administrator
Posty: 3771
Rejestracja: 2006-07-05, 21:51
Lokalizacja: z Fałtekowa
 
autor: Lukiasz » 2007-01-29, 23:04
falo pisze:To jest dla mnie zagadka, przeciez jezeli byly by zle zalozone to powinienem to chyba poczuc odrazu?


bicie ze złego montażu zawsze wychodzi po jakimś okresie czasu

 

falo
RPM
RPM
Posty: 326
Rejestracja: 2006-11-09, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
autor: falo » 2007-01-29, 23:31
Cholera, nawet nie potrafie napisac jak bardzo mnie to wkorzyło. Czy mam rozumiec ze jak mi spieprzyli montaz to czesci poszły w pizdziec? Czy moge to jeszcze uratowac?
ehhhhh, juz koncza mi sie nerwy do tego samochodu.

 

Lukiasz
Administrator
Posty: 3771
Rejestracja: 2006-07-05, 21:51
Lokalizacja: z Fałtekowa
 
autor: Lukiasz » 2007-01-30, 09:55
czy ten samochód czy inny zawsze mogą być jaja, ja się przyzwyczaiłem już, nie hamuj ostro i jedz do fachowców, musze pomyśleć gdzie ......... może zapytaj w Auto GT ?

 

spiotrowski
RPM
RPM
Posty: 6
Rejestracja: 2007-01-29, 12:58
Lokalizacja: Kraków
autor: spiotrowski » 2007-01-30, 10:37
Bicie tarcz zawsze pokazuje sie po okresie dotarcia czasem jest to 1,5 tys - 6 tys km, dlatego mechanicy zawsze umieją się tym wytłumaczyć że na początku było dobrze więc to nie ich wina. Ale to włąsnie czas pokazuje jak mechanik założył tarcze.

[ Dodano: 2007-01-30, 10:38 ]
Aha jak jesteś z okolic Warszawy to poprostu przedzwoń sobie do jakiegoś serwisu gdzie mają taki czujnik i ci to dobrze założą i powinno być już dobrze

 

falo
RPM
RPM
Posty: 326
Rejestracja: 2006-11-09, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
autor: falo » 2007-01-30, 13:14
Niestety bylem dzis u kolejnego mechanika, ten stwierdzil ze tarcze sa krzywe i ze nie ma co poprawiac .
Jedyne co mogl mi zaproponowac to stoczenie ale jak mowil nie moze dac gwarancji ze problem sie nie pojawi poraz kolejny.
Twerdzil tez ze zostalo to dobrze zalozone hmmmm
Juz sam nie wiem co mam zrobic.
Generalnie powiedzieli mi ze powinienem je reklamowac albo stoczyc na wlasna odpowiedzialnosc.

 

spiotrowski
RPM
RPM
Posty: 6
Rejestracja: 2007-01-29, 12:58
Lokalizacja: Kraków
autor: spiotrowski » 2007-02-01, 17:13
Powiem szczerze że nie wiem co ci doradzić bo nie wiem jak drugi mechanik sprawdził że były dobrze założone. Sprawdzał ci może bicie na tych tarczach ?? bo może uda się je obrócić o jedną śrubę i wtedy zmierzyć bicie i je zminimalizować.

 

falo
RPM
RPM
Posty: 326
Rejestracja: 2006-11-09, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
autor: falo » 2007-02-01, 20:56
1.Kolejny mechanik (ten bez ogladania samochodu) twierdzi ze przy nacinanych tak sie zachowuje 90% tarcz a przy nawiercanych jest wporzadku.
Pomimo ze to zaprzyjazniony czlowiek to jednak nie chce mi sie w to wierzyc .

2.Mam propozycje poprawy hamulcow, tzn rozlozenie wszystkiego i zloznie odnowa razem z toczeniem tarcz , pomiarami bicia i kompletna regeneracja zaciskow za okolo 340 -440 pln.
Prawdopodobnie skorzystam bo czlowiek zajmuje sie tylko CRXami i duzo ludzi mi go poleca. Wdodatku twierdzi ze potrafi to zrobic.
Tylko co jezeli sie okaze ze i to niepomoze, nawet nie bede mogl ich reklamowac bo zostana stoczone co jednak jest ingerecja w produkt , dobrze mysle?

 

spiotrowski
RPM
RPM
Posty: 6
Rejestracja: 2007-01-29, 12:58
Lokalizacja: Kraków
autor: spiotrowski » 2007-02-02, 11:00
1) To jest niemożliwe żeby nacinane tarcze sie tak zachowywały bo to są normalne tarcze nie odbiegające rozmiarami or oryginału. Wiec mechanik napewno sie myli bo co mają powiedzieć wszyscy ludzie którzy używają tuningowych tarcz, aha a seryjnie w Ferrari są tylko takie tarcze i co mechanik też by tak powiedział ??

2) Napewno musisz rozłożyć wszystko i zmierzyć to bicie bez tego ani rusz i nic ci nie pomoże. Nie wiem w jakim stanie masz zaciski ale trzeba zobaczyć jaki jest ich stan. Czy gość który zajmuje sie CRX-ami ma możliwość toczenia tarcz na samochodzie ??? bo bez takiego (cholernie drogiego urządzenia) też to nic nie da. To musi być zrobione na aucie, zreszą czytałeś ten arykuł i tam było to oczywiste.

 

falo
RPM
RPM
Posty: 326
Rejestracja: 2006-11-09, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
autor: falo » 2007-02-03, 23:52
Obecnie docieram poraz kolejny hamulce.
Juz nawet nie chce mi sie pisac co tam bylo zrobione bo to głowa mała...
Dosc powiedziec ze jeszcze nie wiadomo czy reanimacja sie powiodla.
Jezeli nie to podliczajac wszystko 1700pln poszło psu w dupe.

do bani

a , jeszcze teraz bicie jest 0.02mm
Ostatnio zmieniony 2007-02-03, 23:52 przez falo, łącznie zmieniany 1 raz.

 

spiotrowski
RPM
RPM
Posty: 6
Rejestracja: 2007-01-29, 12:58
Lokalizacja: Kraków
autor: spiotrowski » 2007-02-05, 10:40
no to teraz powinno być OK bo jak masz bicie mniejsze jak 0,05 mm na każdej z tarcz to powinno być wszystko w pożądku

[ Dodano: 2007-02-05, 10:41 ]
napisz co zrobiłes że teraz jest takie małe bicie i czy są jakieś problemy z hamulcami

 

Lukiasz
Administrator
Posty: 3771
Rejestracja: 2006-07-05, 21:51
Lokalizacja: z Fałtekowa
 
autor: Lukiasz » 2007-02-05, 12:22
EBC - Wsparcie techniczne pisze:Witam.

Nistety nie mam za bardzo czasu tego czytać szczegółowo! Zrobiłem to tylko
pobieżnie i pewnie pominąłem jakieś szczegóły. Dużo ważnych i dobrych
informacji zamieścił tam "piotrowski" i nie chcę się powtarzać:) Nie
znalazłem tam jednak bardzo ważnej informacji. Mianowiće jeżeli pojawia się
taki problem zakładając że pomiar bicia nie został przy montażu wykonany (
bo niestety trzeba tak załorzyć)a później jak pojawił się problem mechanik
mierzy bicie na tarczy, okazuję się że jest ono zbyt duże i jednoznacznie
stwierdza, że tarcze są krzywe i trzeba reklamować! Przepraszam bardzo ale
kto jak nie mechanik powinien wiedzieć że tarcze tworzą integralną część z
piastą koła! i w tym momencie należało sprawdzić bicie na samych piastach.
bo mogła ona poprostu mieć zbyt duże odchyły od pionu nikt nawet z pomiarem
bicia nie mógł tego załorzyć dobrze. Dlatego pomiar bicia jest ważny.
Przetoczenie tarcz na załorzonych tarczach oczywiście załatwia tu problem
ale niestety taka tarcza traci gwarancję. ponieważ po przetoczeniu tarcza ma
różne grubości to chyba oczywiste i producent nie daje na takie tarcze
gwarancji.

 

falo
RPM
RPM
Posty: 326
Rejestracja: 2006-11-09, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
autor: falo » 2007-02-05, 12:36
Ehh, byl dramat.
prawy przod tloczek lekko zacisniety
nieruszane prowadnice
niewymieniony plyn
uszkodzona prawa piasta przod (najprawdopodobniej ulegla mlotkowi fachmena ) do bani
Trzeba bylo zdjec az 1mm zeby wyrownac do bani do bani
Podobno tyl jest prosty ale mam watpliwosci bo czuje pulsowanie na ped. hamulca .
Ale poczekam z wyrobieniem opinii az sie to troche ulozy.
I teraz mam objaw taki ze do 100 przod ok sie zachwuje przy wyzszych predkosciach lekko bije ale tu poczekam az dotre klocki.
A jak podjezdzam wolno do swiatel i hamuje lekko to mam pulsowanie na ped. hamulca i takie uczucie ze hamulec lapie mocniej , slabiej itd.

Generalnie jestem niestety kiepskiej mysli i zaczynam zbierac kase na tarooxa na przod i druga kupke kasy na porzadne zlozenie tego do kupy.
Ale niezapeszac , jest jeszcze swiatelko w tunelu..


A jeszcze pytanie do przedstawiciel EBC , nie mysleliscie o jakiejs wspolpracy z paroma zakladami w wiekszych miastach ktore skladaly by prawidlowo wasze zestawy na sachochodzie ?
Cos w rodzaju autoryzowanych stacji montazowych ?
Ostatnio zmieniony 2007-02-05, 12:41 przez falo, łącznie zmieniany 1 raz.
Posty: 31 Strona 2 z 3
warszawa meble kuchenne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości