Mondeo 3,0 V6

Katalizatory i tłumiki firmy Magnaflow, informacje o nowościach i ofertach specjalnych
Posty: 3 Strona 1 z 1
Ford
RPM
RPM
Posty: 9
Rejestracja: 2010-02-22, 18:39
Lokalizacja: CB
autor: Ford » 2010-02-23, 00:09
Witam!
Na samym początku chciałbym się serdecznie przywitać <drink2>
Pozwalam sobie założyć nowy temat gdyż chciałbym otrzymać poradę/opinię na temat przeróbki układu wydechowego...Silnik to Duratec SE 3,0V6 204KM występujący również w wersji 2,5 170KM...te silniki występują nie tylko w Fordach EU ale też za oceanem ( np. Countur , Taunus) jak również w innych markach po drobnych modyfikacjach np modelach Mazdy, Jaguara...w samym Mondeo 3,0V6 występuje w wersji ST220, w której to ma moc 226KM ( ten sam silnik, jedyne różnice to wydech i airbox + pewnie kosmetyka ECU)... problem polega na tym, że wersja 204KM ma fabrycznie montowany układ żywcem z 2,5 170KM i czas temu zaradzić... tak to wygląda: http://webautoservice.pl/uklady_wydecho ... egoly.html
oczywiście wcześniej są kolektory z wstępnymi katalizatorami następnie Ypipe, plecionka i reszta na schemacie w linku...
Sprawa dotyczy auta z przebiegiem tylko 17tyś km...
Rozsądnych dedykowanych układów dla mnie nie ma dlatego postanowiłem zrobić coś custom... a mianowicie w pierwszej fazie chciałbym "odetkać" tył pozbywając się tylnego lewego tłumika i w jego miejsce zamontowanie tego z prawej strony (jest mały i przelotowy)... natomiast w miejsce tej środkowej "beczki" chciałbym okrągły Magnaflow 2,5"...
kolejnym etapem miało by być zastąpienie katalizatora sportowym (być może równocześnie z pierwszą przeróbką),
następnie pozbycie się katalizatorów wstępnych połączone z udoskonaleniem Ypipe i zwiększeniem rozmiaru plecionki...

modyfikacje użytkowników ST220 (które fabrycznie ma znacznie mniej restrykcyjny wydech) uwalniają nawet do 30KM (bez katalizatorów) także jest o co powalczyć, nie koniecznie o max jaki idzie osiągnąć modyfikując układ gdyż ma to być nadal auto codzienne na długie trasy z małym dzieckiem...

jakie rozwiązanie (nr katalogowy Magnaflow) polecacie aby usprawnić, poprawić brzmienie ale uniknąć znacznej ilości basu, buczenia wewnątrz kabiny, które z reguły jest największe w zakresie ekonomicznej prędkości obrotowej silnika (ok 2tys)... mam stożkowy filtr K&N i dzięki nie mu pięknie ryczy ale tylko pod większym otwarciem przepustnicy czy z wydechem uda się osiągnąć coś podobnego, aby ryczał kiedy ma a nie non stop? zależy mi aby było bez końcówek gdyż nie przepadam za wystającymi (lubie styl "sleepera")
przykładowe nagrania:
http://www.youtube.com/watch?v=n9fsYZDESPM bardzo ładnie gada, gang silnika a nie buczenie i slychać znaczną zmianę dźwięku pod obciążeniem, obawiam się, że za głośno i tu pytanie czy dodanie drugiego Magnaflow (środkowego) wyciszyłoby czy nadało więcej basu?
inspiracją na taką konstrukcję wydechu był ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=7Zq8r_-5N-0 super by było coś takiego osiągnąć... mam wrażenie, że spełniałby moje wymogi...

ufff ale się rozpisałem...ale chciałem na odległość jak najbardziej zobrazować swoje wymagania, potrzeby, ograniczenia itp....

 

Mach
RPM
RPM
Posty: 889
Rejestracja: 2007-04-29, 19:51
Lokalizacja: Warszawa
 
autor: Mach » 2010-02-23, 00:59
witaj,
bardzo fajnie ze wkleiles schamat seryjnego wydechu, bo nie znamy kazdego auta od spodu, choc niektorzy tego nie rozumieja ;)

Idac od poczatku mozna byloby zastapic prekaty odpowiednikami z wkladami metalowymi, lub calkowicie sie ich pozbyc (z tym ze na pewno bedzie glosniej bez nich)

Dalej widze ze jest katalozator owalny ktory mozna zastapic katalizatorem z wkladem metalowym o zwiekszonym przeplywie.

Dalej srodkowy tlumik zastapic okraglym np magnaflow 14416 (dodanie tutaj dwoch srodkowych tlumikow nie wyciszy znacznie wiec szkoda zachodu)

Na koncu widze ze sa dwie puszki i rozumiem ze tylko z prawego tlumika wychodzi koncowka ?

Moim zdaniem zastapienie tych dwoch tlumikow jednym przelowowym spowoduje najwieksza zmiane glosnosci i moze byc juz glosno. Oczywiscie nie jestesmy w stanie tego przewidziec, kazde auto bedzie brzmialo inaczej i przy innych obrotach pojawi sie jakis rezonans meczacy w trasie.

Nad tymi tylnymi tlumikami zastanowilbym sie na samym koncu po zrobieniu przodu.
Mozlibysmy dopasowac tam zamiast dwoch tlumikow koncowych jeden tlumik komorowy (bylby kompromisem miedzy glosnoscia a osiagami).
Najprostrze rozwiazanie to przelot zamiast koncowego ale moze nie byc cicho bo to auto wolnossace.

Na dzwiek V-ek ogromne znaczenie ma budowa kolektorow, nie znamy tego auta wiec nie jestesmy w stanie opisac dokladnie efekty koncowego

Czy wiesz jaka srednice maja rury seryjnego wydechu, jaka jest srednica przyłączy katalizatorow i tlumikow ?

 

Ford
RPM
RPM
Posty: 9
Rejestracja: 2010-02-22, 18:39
Lokalizacja: CB
autor: Ford » 2010-02-23, 12:50
dokładnie...dlatego lewy to zawalidroga i chciałbym się go pozbyć na rzecz tego z prawej strony...a zamiast środkowego właśnie myślałem o tym tłumiku, który wspomniałeś tylko czy nie cichsza będzie dłuższa pucha? (która pod zamówienie by musiała iść)
i właśnie z doświadczenia jak to Wam wygląda większy tłumik cichszy czy wręcz przeciwnie bardziej koloryzuje na jeszcze więcej niskich tonów względem mniejszej puchy? mowa tylko o Magnaflow...


moze byc minimalnie ciszej ale znaczej roznicy na pewno nie bedzie.
jak bedziesz mial wymierzone jaka puszka by tam weszla to mozemy zamowic, nie ma problemu

przodem wydechu zajmę się później (pewnie jesień/zima) teraz rusza sezon na moto :) także tu myśli i kasa będą kierowane w tym okresie... a poza tym na przód jest zbyt wiele opcji np. wymiana kolektorów na rurowe bez precatów czy przeróbka fabrycznych, potem optymalizacja Ypipe, zmiana plecionki, która jest również wąskim gardłem...


moim zdaniej jesli chcesz wymienic najpierw tyl to musisz sie liczyc ze bedzie to glownie efekt dzwiekowy, mocy mozesz szukac wedlug mnie dopiero po ruszeniu przodu z katami.

sportowe katy też zmieniają dźwięk i głośność?


tak, jak najbardziej kat o wiekszym przeplywie zmienia dzwiek, odetka sie wydech

zastąpienie precatów i kata odpowiednimi sportowymi metalowymi skomplikuje mi sprawę z badaniem technicznym i kontrolką "check engine"? EURO IV...


z badaniem technicznym nie bedzie problemu, jesli zdazylo by sie tak ze bylby problem z ostatnimi sondami za katami to mozna je wkrecic w tulejke odsadzajaca ostatnie sondy od strumienia spalin i bedzie ok
jednak nie zdarzylo sie nam jeszcze zeby przy naszych metalowych katach byly problemy z bledami sondy za katem

jaki okres oczekiwania tłumika/katalizatora pod zamówienie?? oraz cena tych z serii XL bo chyba nie macie na stronce....


na stronie nie mamy XL ale mozemy sprowadzic potrzebny na wymiar.
tlumiki ktorych nie ma u nas na stanie, sprowadzamy w ciagu 2-4 tygodni w zaleznosci czy dany model jest w magazynie europejskim czy z USA.
jesli zamawiamy cos przy okazji jakiegos innego zamowienia to zdarza sie szybciej.

[ Dodano: 2010-02-26, 01:27 ]
ja tutaj czekam na odpowiedź a mistrzuniu dawno odpowiedział edytując post :)

oprócz różnicy w cenie i wyglądzie oraz dostępnych rozmiarów jest coś jeszcze pomiędzy satynowymi a polerowanymi tłumikami? teraz nie wiem na co się zdecydować na środkowy resonator, okrągły długi czy krótki (14" czy 18" lub 22") zmieszczą się bez problemu, kwestia teraz czy długość ma wpływ na dźwięk ( chcę jak najmniej niskiego tonu aby uniknąć bądź zminimalizować buczenie, dlatego końcowy będzie fabryczny a docelowo XL 13216)...
katalizator myślę, że 43956M byłby dobry,co? jest w wersji 2,25"? bo rury bynajmniej na początku zostawię fabryczne czyli 2,25" (czy oprócz większego hałasu jest inny sens pchać orurowanie 2,5"?)
i też dylemat kupić zestaw 2,25" czy 2,5", na 2,5" na wylocie kata i środkowego by mi musiał tłumikarz ładne redukcje na 2,25" zrobić...
szukać magika z jakim spawem? (MIG TIG) nie znam się na spawaniu a nie chciałbym aby spierdzielił nierdzewkę i stracił gware...

wiem, że najwięcej mocy pożerają katy ale akurat w tym silniku tył też mocno trzyma...czasami od tyłu można też zacząć :), a już wspomniałem na przód muszę skompletować parę rzeczy, jeszcze skołować przepustnicę od Mustanga i parę innych...
Ostatnio zmieniony 2010-02-25, 01:09 przez Ford, łącznie zmieniany 1 raz.
Posty: 3 Strona 1 z 1
warszawa meble kuchenne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość