Nie ukradną Ci...

Nowości, ciekawe modyfikacje pojazdów, gadzety czyli wszystko co kręci faceta (i nie tylko :D)

Moderatorzy: przemir, Lukiasz

Posty: 1 Strona 1 z 1

Lukiasz

Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 3770
Rejestracja: 2006-07-05, 21:51
Lokalizacja: z Fałtekowa

Post autor: Lukiasz » 2007-06-28, 08:35
Brytyjska organizacja Thatcham przygotowała już po raz kolejny zestawienie tych modeli, które są najlepiej zabezpieczone przed złodziejami.

Tegoroczne badanie zostały przygotowane wspólnie przez organizację Thatcham oraz brytyjski Departament Transportu, związek motoryzacyjny i firmy ubezpieczeniowe. Na ogólną ocenę składały się dwa podstawowe kryteria: zabezpieczenie przed włamaniem się do pojazdu oraz zabezpieczenie przed jego kradzieżą.

Pod uwagę w pierwszym kryteriu brane były przede wszystkim różnego rodzaju fabrycznie montowane elementy zabezpieczenia, które utrudniają dostęp do zamkniętego samochodu. M.in. skomplikowanie zewnętrznych zamków, działanie alarmu, dodatkowe zamknięcia (np. schowka i klapy bagażnika) oraz łatwość skopiowania kluczyków.

Drugie kryterium oceniało ponadto wszelkie dodatkowe zabezpieczenia, które utrudniają uruchomienie auta. Oprócz powyższych elementów sprawdzano także m.in. działanie blokady zapłonu oraz kierownicy, immobilisera, czy auto posiada system jego namierzania.

W tegorocznym zestawieniu marek najlepiej zabezpieczonych przed kradzieżą pierwsze miejsce zajęło Audi, którego trzy modele okazały się najlepsze w swoich segmentach. Drugie miejsce w rankingu zajęło Volvo, trzecie Volkswagen, a czwarte Mazda. Przed rokiem również triumfowało Audi, przed Mazdą i Volvo. Bardzo dobre rezultaty w badaniu zanotował także Citroen, który wprawdzie nie znalazł się w ścisłej czołówce rankingu, ale aż cztery jego modele zwyciężyły w swoich klasach.

Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach:

samochody małe: Citroen C3 Exclusive (przed MINI 2007, Volkswagen Polo SE);
klasa niższa średnia: Citroen C4 Exclusive (Volvo C30, Ford Focus Ghia/Titanium, Audi A3);
klasa średnia: Peugeot 407 Executive (Citroen C5 Exclusive, Volkswagen Jetta, Volkswagen Passat, Toyota Avensis sedan);
klasa średnia premium: Lexus IS (Jaguar seria X-Type, BMW Seria 3 sedan, Audi A4);
minivany: Citroen C4 Picasso Exclusive (Mazda5, Ford C-MAX Titanium);
vany: Ford S-MAX (Ford Galaxy poza wersją LX, Renault Espace poza wersją Authentique);
kabriolety/roadstery: Audi TT Roadster (VW Eos, Volvo C70, Mazda MX-5, Saab 9-3 Kabrio);
sportowe: Audi S8 (Peugeot 407 Coupe, Citroen C4 VTS);
małe terenowe: Nissan X-Trail (Toyota RAV4, Honda CR-V ES oraz EX, Land Rover Freelander, Jeep Compass);
duże terenowe: Audi Q7 (BMW X5, Cadillac SRX, Volkswagen Touareg, Toyota Land Cruiser);
klasa wyższa: Citroen C6 (Peugeot 607, Audi A6 sedan, Volvo S80)
luksusowe: Mercedes Klasa S (Lexus LS, Audi A8, Volkswagen Phaeton, Daimler Super Eight).

Źródło: Thatcham
mojeauto.pl

[img]http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2007/06-25/citroen_C3_d.jpg[/img]
[img]http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/content/repository/images/zdjecia2007/06-25/mercedes_klasaS_d.JPG[/img]
https://www.rpmotorsport.pl sklep tuningowy, katalizatory i tłumiki Magnaflow, car audio alpine i wiele innych
Posty: 1 Strona 1 z 1