Koleos: Pierwsze takie Renault

Nowości, ciekawe modyfikacje pojazdów, gadzety czyli wszystko co kręci faceta (i nie tylko :D)

Moderatorzy: przemir, Lukiasz

Posty: 1 Strona 1 z 1

Lukiasz

Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 3770
Rejestracja: 2006-07-05, 21:51
Lokalizacja: z Fałtekowa

Post autor: Lukiasz » 2008-02-14, 10:26
2008 - 02 - 12 | 08:48
źródło: Renault
mojeauto.pl

[img]http://img.mojeauto.pl//8/f1/8f19aa9ba6345ca9feb3bc53b66209ff.600x400.jpg[/img]

Już wkrótce, na zbliżającej się wystawie samochodowej w Genewie odbędzie się światowa premiera pierwszego w historii Renault w segmencie crossoverów z napędem 4x4.

[img]http://img.mojeauto.pl//f/e3/fe3314c233bf3d089e06d278ee27c2ec.600x400.jpg[/img]

Renault Koleos, bo tak będzie się nazywać ów model, jest owocem powiązań francuskiej firmy z Nissanem i Samsungiem. Za jego stworzenie odpowiedzialni są francuscy projektanci, wprawdzie do jego budowy wykorzystano m.in. płytę podłogową z Megane oraz Scenica, ale już większość rozwiązań technicznych pochodzi od Nissana, natomiast jego produkcja będzie mieć miejsce w koreańskiej fabryce Renault Samsung Motors w Busan.

[img]http://img.mojeauto.pl//9/c7/9c70643b0f38852dcc78d7f9e5442f88.600x400.jpg[/img]

Choć to pierwszy taki Renault, którym bez większych obaw można udać się w nieco trudniejszy teren, to jednak nie brak mu pewnych cech typowych i dla innych przedstawicieli tej francuskiej marki. Mierzący 4,52 m długości i 1,85 m szerokości Renault Koleos ma prowadzić się na twardej nawierzchni niczym inne sedany.

W terenie i na gorszej nawierzchni lepsze prowadzenie ma zapewnić zapożyczony od Nissana system "All Mode 4x4" (gdy nie mamy w planach jazd w terenie, można zamówić wersję tylko z napędem na przednią oś). W normalnych warunkach cały moment obrotowy trafia na przednią oś, w razie potrzeby do 50% momentu przekazywana jest także na koła tylnej osi. Pomocne w terenie powinny się także okazać systemy wspomagające ruszanie pod górę (przy nachyleniu terenu powyżej 10 st.) oraz kontroli zjazdu (ze stałą prędkością 7 km/h). Prześwit Koleosa wynosi 206 mm (188 mm w wersji wysokoprężnej).

[img]http://img.mojeauto.pl//2/9a/29a043e031d62b6c5c156b832b890370.jpg[/img]

Renault Koleos oferowany będzie z dwoma silnikami, w trzech różnych wariantach mocy. Podstawową jednostką będzie dwulitrowy silnik wysokoprężny 2,0 dCi, który rozwija moc 150 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm. Ta wersja silnikowa dostępna będzie z napędem tylko na przód lub na obie osie, z sześciobiegową skrzynią manualną bądź sześciostopniowym automatem. Tylko z napędem 4x4 i tylko ze skrzynią manualną oferowany będzie silnik 2,0 dCi o mocy 175 KM i maksymalnym momencie 360 Nm.

[img]http://img.mojeauto.pl//0/51/05188727332f354266e44633a88636b3.600x400.jpg[/img]

Zwolennicy jednostek benzynowych wyboru mieć nie będą. Dostępny będzie tylko 2,5-litrowy silnik o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 226 Nm. W zależności od rynku wersja ta oferowana będzie z 6-biegową skrzynią manualną bądź/lub bezstopniowym automatem CVT. Dostępne będą wersje z napędem na jedną lub dwie osie.

[img]http://img.mojeauto.pl//0/4b/04b545de2aef7513cccbed622df81877.600x400.jpg[/img]

Jadąc w pięć osób Renault Koleos oferuje 450 litrów pojemności bagażnika, do którego dostęp jest ułatwiony poprzez dwuczęściową klapę bagażnika. Po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w stosunku 60:40) pojemność bagażnika wzrasta do 1.380 litrów. Jeśli potrzebujemy przewieźć naprawdę długi przedmiot, można dodatkowo złożyć oparcie fotela przedniego pasażera. Wówczas zmieścimy w kabinie nawet 2,6-metrowej długości ładunek.
https://www.rpmotorsport.pl sklep tuningowy, katalizatory i tłumiki Magnaflow, car audio alpine i wiele innych
Posty: 1 Strona 1 z 1